پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
09 فروردين 1399 - 17:59
خبر

شیوع گسترده کرونا در انگلیس؛ بوریس جانسون کرونا گرفت

نخست وزیر انگلیس و وزیر بهداشت این کشور نیز به کرونا مبتلا شدند.
کد خبر : 5757

پایگاه رهنما:

به نقل از بی بی سی، آزمایش کرونای بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس مثبت شده است اما او همچنان به وظائفش به عنوان رئیس دولت ادامه می‌دهد.

آزمایش کرونای مت هنکوک وزیر بهداشت انگلیسهم مثبت شده است. او هم علائم خفیفی دارد و خود را ایزوله کرده و از خانه کار می کند.

همزمان آمار جان‌باختگان در انگلیس امروز جهش بی‌سابقه‌ای کرد و با ۱۸۱ مورد افزایش به ۷۵۹ نفر رسید. در بریتانیا بیش از ۱۴۵۷۹ نفر به کرونای ۲۰۱۹ مبتلا شده‌اند.

کریس ویتی مشاور ارشد پزشکی دولت انگلیس امروز در بیانیه‌ای گفت جانسون به توصیه پزشکی آزمایش داده است: "او علائم خفیفی دارد و در داونینگ استریت، مقر نخست وزیری خود را ایزوله کرده است."

جانسون در توئیتر نوشت:

" در بیست و چهار ساعت گذشته علائم خفیفی پیدا کردم و آزمایش ویروس کرونایم مثبت شد. من اکنون خود را ایزوله کرده‌ام اما همچنان که با بیماری می جنگیم، هدایت دولت را در پاسخ به بیماری از طریق کنفرانس ویدئویی ادامه می‌دهم."

بوریس جانسون که ۵۵ سال دارد به هدایت دولت ادامه می‌دهد. هفته پیش سخنگوی او گفته بود اگر نخست وزیر به علت بیماری نتواند مسئولیت‌هایش را انجام دهد، دومنیک راب وزیر خارجه دولت را به دست می‌گیرد.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که معمولا میزان واقعی شیوع کرونا پنج تا ۱۰ برابر آمار رسمی است. از آماری که دولت‌ها ارائه می‌دهند تنها می‌توان به مبتلایانی پی برد که به علائم بیماری (تب، سرفه و تنگی نفس) مبتلا شده‌اند و به مراکز درمانی مراجعه کرده و در آنجا از آنها تست گرفته شده است.

دانشگاه جانز هاپکینز گزارش داد که در آمریکا بیش از ۱۱۰۰ نفر در اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. در ایتالیا بیش از ۸ هزار نفر و در چین ۳ هزار نفر جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست دادند. وب‌سایت محققان آمریکایی به طور مرتب با داده‌های دریافتی به روز می‌شود و بنابراین به طور کلی میزان بالاتری از عفونت‌های تایید شده را در مقایسه با آمارهای رسمی سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد. روند شیوع کرونا در چین تقریباً متوقف شده و برای نخستین بار سرعت همه‌گیری بیماری در ایتالیا اندکی کاهش یافته است.

 
منبع: الوقت

ارسال نظرات